Wysokie standardy obsługi
Żyjemy obecnie w czasach wymagającej, rynkowej konkurencji. Świadomość i oczekiwania konsumentów sprawiły, że w tym wyścigu nie ma już miejsca na bylejakość. Jeśli ktoś nie jest w stanie nadążyć za trendami i nie zapewnia odpowiednio wysokiego standardu obsługi, niemal natychmiast wypada z obiegu i nie jest w stanie konkurować ze swoimi branżowymi odpowiednikami.
Pytanie zatem nie brzmi „jak stać się dobrym pośród słabych?”, tylko „jak stać się najlepszym pośród dobrych?”. Do tego niezbędne jest natomiast to, co w dzisiejszych czasach najczęściej stanowi ten element wyróżniający. Mowa oczywiście o czynniku ludzkim. To właśnie odpowiedni pracownicy są kluczem i w głównej mierze to oni decydują o tym, jaką opinię wyrobi sobie o danym obiekcie gość.
Recepcja – wizytówka hotelu
W Villa Hoff w Trzęsaczu szybko zdaliśmy sobie sprawę z tego, jak istotny jest dobór odpowiedniej załogi. Zadowoleni ludzie identyfikują się ze swoim miejscem pracy, a to przekłada się nie tylko na ich efektywność, ale też na pozytywną atmosferę, którą dostrzegają później goście hotelowi. Idealnym miejscem, w którym można zaobserwować tę prawidłowość jest właśnie recepcja, czyli miejsce, w którym dochodzi do najczęstszego kontaktu między obiema stronami.
Ten najbardziej widoczny dział obiektu odpowiada bezpośrednio nie tylko za obsługę gości, ale też za wrażenia i wspomnienia, które zostaną w ich głowach po zakończeniu pobytu. To dlatego tak istotne jest to, aby ludzie pracujący w tym miejscu mieli odpowiednie uwarunkowania, dysponowali określonymi cechami charaktery i posiadali niezbędne umiejętności.
Jaki powinien być idealny pracownik recepcji?
Odpowiedź na to pytanie jest oczywiście złożona, ale postaramy się podzielić kilkoma wnioskami, jakie zaobserwowaliśmy podczas lat działalności naszego nadmorskiego obiektu. Idealny pracownik recepcji powinien być przede wszystkim profesjonalny i komunikatywny. Nawiązanie pozytywnych relacji z gościem już od pierwszej rozmowy jest wartością wprost nie do przecenienia. Jeśli osoba odwiedzająca hotel już na wstępie trafi na uśmiechniętego, kompetentnego oraz chętnego do pomocy rozmówcę, jej pierwsze wrażenie będzie bardzo dobre, a to w konsekwencji może rzutować na całą późniejszą komunikację.
Warto jednak pamiętać, że idealny pracownik obsługi to nie tylko uśmiechnięta twarz, która powita nas na wejściu do hotelu. To zazwyczaj osoba, która odpowiada między innymi za proces rezerwacji, przyjmowania oraz wymeldowywania gości, opiekę nad nimi podczas trwania pobytu, a także za kwestie rozliczeniowe. Właściwy pracownik musi więc być też sumienny, rzetelny, uczciwy oraz znakomicie zorganizowany.
Nie można też zapominać o kolejnym istotnym aspekcie, czyli panowaniu nad emocjami. W codziennym życiu hotelowym zdarzają się przeróżne sytuacje – od tych wesołych, przez kłopotliwe, czasami aż po nerwowe. Idealny pracownik recepcji musi potrafić zarządzić każdą z nich, być cierpliwy oraz wyrozumiały. Kluczowe jest to, aby obsłużyć gościa w spersonalizowany sposób, który za każdym razem pomoże zrealizować jego indywidualne potrzeby.
Villa Hoff w Trzęsaczu stawia na jakość
W naszym obiekcie już dawno zdaliśmy sobie sprawę z tego, jak istotnym punktem życia hotelowego jest właśnie recepcja. To ona stanowi swego rodzaju wizytówkę i w dużej mierze przekłada się na to, w jaki sposób zapamiętują nas goście. W końcu, jak mówi pewne popularne powiedzenie, nigdy nie ma się drugiej okazji, aby zrobić pierwsze wrażenie.
Jeśli chcecie Państwo spędzić czas w wysokiej klasy obiekcie, który właściwie zajmie się Waszymi potrzebami już od momentu pierwszego kontaktu, trafiliście we właściwe miejsce. Serdecznie zachęcamy do odwiedzenia Villa Hoff w Trzęsaczu. Wszystkie niezbędne informacje możecie uzyskać pod numerem telefonu 516 195 516.